Let's Connect
Follow Us
Watch Us
(+385) 1 2380 262
journal.prometfpz.unizg.hr
Promet - Traffic&Transportation journal

Accelerating Discoveries in Traffic Science

Accelerating Discoveries in Traffic Science

PUBLISHED
13.06.2019
LICENSE
Copyright (c) 2024 Mario Ćosić, Ljupko Šimunović, Marijan Jakovljević

Relationships Between External Factors and Pedestrian Accident Blackspots – A Case Study of the City of Zagreb

Authors:

Mario Ćosić

Ljupko Šimunović

Marijan Jakovljević

Keywords:pedestrian accident, accident blackspot, external factor, association test, contingency table

Abstract

Prometne su nesreće socijalni, javnozdravstveni i politički izazov svake države. U urbanim je sredinama karakteristično intenzivno prometno opterećenje cestovne mreže na kojoj se stalno izmjenjuju različiti prometni uvjeti koji dovode do međusobnih interakcija motoriziranoga i nemotoriziranoga prometa, što predstavlja potencijalnu opasnost za nastanak prometnih nesreća. Iako su prometne nesreće s aspekta prostora i vremena slučajni događaji, detaljnom se analizom može uspostaviti korelacija između prometnih nesreća i vanjskih čimbenika (cestovna infrastruktura, prometni, vremenski uvjeti, namjena zemljišta). U radu je istražen utjecaj vanjskih čimbenika na nastanak žarišta prometnih nesreća pješaka u gradu Zagrebu. Kako bi utvrdili vanjske čimbenike koji dovode do stvaranja žarišta prometnih nesreća prvo su identificirana sama žarišta odnosno opasna mjesta, a potom se pristupilo analizi uzroka događanja prometnih nesreća. rovedenim istraživanjem su utvrđeni različiti stupnjevi utjecaja vanjskih čimbenika na nastanak opasnih mjesta.

References

  1. Elvik R. A survey of operational definitions of hazardous road locations in some European countries. Accident Analysis & Prevention. 2008;40(6): 1830–1835. Available from: doi:10.1016/j.aap.2008.08.001

    Sørensen M. Best Practice Guidelines on Black Spot Management and Safety Analysis of Road Networks. The Institute of Transport Economics-TOI; 2007. 66 p.

    Geurts K, Thomas I, Wets G. Understanding spatial concentrations of road accidents using frequent item sets. Accident Analysis & Prevention. 2005;37(4): 787–799. Available from: doi:10.1016/j.aap.2005.03.023

    Anderson TK. Kernel density estimation and K-means clustering to profile road accident hotspots. Accident Analysis & Prevention. 2009;41(3): 359–364. Available from: doi: 10.1016/j.aap.2008.12.014

    Erdogan S, Yilmaz I, Baybura T, Gullu M. Geographical information systems aided traffic accident analysis system case study: city of Afyonkarahisar. Accident Analysis & Prevention. 2008;40(1): 174–181. Available from: doi:10.10

Show more
How to Cite
Ćosić, M. (et al.) 2019. Relationships Between External Factors and Pedestrian Accident Blackspots – A Case Study of the City of Zagreb. Traffic&Transportation Journal. 31, 3 (Jun. 2019), 329-340. DOI: https://doi.org/10.7307/ptt.v31i3.3119.

SPECIAL ISSUE IS OUT

Guest Editor: Eleonora Papadimitriou, PhD

Editors: Marko Matulin, PhD, Dario Babić, PhD, Marko Ševrović, PhD


Accelerating Discoveries in Traffic Science |
2024 © Promet - Traffic&Transportation journal