Danijela Maslać
Dražen Cvitanić
Sveučilište u Splitu, Fakultet građevinarstva, arhitekture i geodezije
Ivan Lovrić
Prije odabira projektnog rješenja raskrižja važan korak jeste provjera opravdanosti izgradnje temeljem definiranih kriterija. Jedan od ključnih kriterija jeste analiza propusne moći (kapaciteta). U svijetu postoji velik broj modela kapaciteta kružnih raskrižja koji su uglavnom prilagođeni uvjetima zemlje iz koje potječu, te ih je potrebno kalibrirati za lokalne uvjete. Ključni parametri za kalibraciju su kritična vremenska praznina i vrijeme slijeda. Vrijeme slijeda se može direktno mjeriti na terenu, a kritična praznina ne može, već se procjenjuje. Postoji veliki broj metoda procjene kritične vremenske praznine (preko 30) i sve daju različite vrijednosti. Različite vrijednosti kritične vremenske praznine rezultiraju različitim vrijednostima procjene kapaciteta. Stoga se nameće pitanje koja metoda daje realnije procijene u određenim uvjetima. U ovom radu su odabrane 4 najčešće korištene metode procjene kritične vremenske praznine (RAFF, MLM, WU, LOGIT) kako bi se testirale usporedbom rezultata teorijskih modela kapaciteta i stvarnog mjerenog kapaciteta na malom urbanom kružnom raskrižju.
Hagring O. Vehicle-Vehicle Interactions at roundabouts and their Implications for the Entry Capacity. PhD Thesis. Lund University; 1998.
Yap YH, Gibson HM, Waterson BJ. An International Review of Roundabouts Capacity Modeling. Transport Reviews. 2013;33(5): 593-616. Available from: doi:10.1080/01441647.2013.830160
Barry CD. Calibration of the HCM 2010 Roundabout Capacity Equations for Georgia Conditions. Master Thesis. Georgia Institute of Technology; 2012.
Giuffrè O, Granà A, Tumminello ML. Gap-Acceptance Parameters for Roundabouts: A Systematic Review. European Transport Research Review. 2016;8(1). Available from: doi:10.1007/s12544-015-0190-4
Pimentel Vasconcelos AL, Maia Seco Álvaro J, César Bastos Silva AM. Comparison of Procedures to Estimate Critical Headways at Roundabouts. Promet – Traffic & Transportation. 2013;25 (1): 43-53. Available from: doi:10.7307/ptt.v25i1.1246
Cvitanić D. Modeliranje kapaciteta i razine usluge nesemaforiziranih raskrižja [Modelling of
Guest Editor: Eleonora Papadimitriou, PhD
Editors: Marko Matulin, PhD, Dario Babić, PhD, Marko Ševrović, PhD
Accelerating Discoveries in Traffic Science |
2024 © Promet - Traffic&Transportation journal